Ambasador Star of Service

miercuri, martie 30, 2011

Radiografie personală: Proiecte încotro?

Sunt zile în care mă trezesc dimineaţa şi ştiu că îmi va merge prost şi zile în care nu am deschis încă ochii şi ştiu că voi avea o zi excelentă. Problema mea a fost, până ieri, aceea că în 99% din dimineţi ştiam că îmi va merge prost. Iată cum am răsturnat situaţia în avantajul meu.

Am descoperit că din cele 3 roluri pe care le "jucam" zi de zi, îl acceptam şi ridicam în slăvi pe cel de VISĂTOR, îl toleram pe cel de REALIST şi îl respingem cu vehemenţă pe cel de CRITIC. Şi în acest mod mă sabotam cu succes. 

Corecţia a constat în acceptarea şi activarea celor 3 roluri, în "concentraţie" egală şi ori de câte ori este nevoie. Piece of cake!

Revenind la lista de proiecte, ce am făcut ieri a fost să iau o foaie de hârtie, să scriu ce doresc să optimizez şi să mă plimb prin cele 3 roluri.

Reamintesc pe scurt că am dorit să optimizez modul în care mă organizez şi îmi stabilesc priorităţile.
Iată cum funcţionează cele trei personaje:

- VISĂTORUL caută minim 20 de soluţii; soluţiile pot fi din cele mai trăznite şi nu ţin cont de resurse.
- REALISTUL bifează sau nu că soluţiile VISĂTORULUI pot fi aduse la viaţă. 
- CRITICUL "taie şi spânzură", iar în cazul în care nu taie, adnotează şi returnează lista VISĂTORULUI. Ciclul VISĂTOR-REALIST-CRITIC se repetă de câte ori este nevoie ca domnul CRITIC să fie mulţumit.

Ce a ieşit după două runde? Hmm, interesant, nu m-aş fi gândit niciodată la unele dintre soluţii.
1. Accelerarea proiectului principal (Grupul de dezvoltare personală) va determina alinierea celorlalte proiecte de pe lista.
2. Prioritizarea proiectelor şi pe baza analizei cash flow-urilor, ca o verificare suplimentară.
3. Organizarea în spaţiul meu de lucru a 3 colţuri pentru fiecare rol, VISĂTOR; REALIST; CRITIC.
4. Folosirea codurilor de culoare în vestimentaţie pentru rolul predominant al zilei, VISĂTOR (violet), REALIST(albastru), CRITIC(roşu).
5. Să fac în aşa fel incât cel puţin un proiect să se autosusţină - am găsit o idee însă fiind un aspect extrem de important, o voi supune separat dezbaterilor.
6. Să ancorez mai bine starea de excelenţă, starea în care funcţionez cu rezultate maxime şi consum minim:-) 
7. Să găsesc o strategie pentru trezirea cu o oră mai devreme (6.00 AM în loc de 7 AM).
8. Să implic o persoană ca asistent pentru delegarea anumitor responsabilităţi.
9. Să transfer o parte din colaborări.

Astăzi în timpul rămas trec la implementarea soluţiilor. Ura şi la gară!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu